Dag vriendje en vriendinnetjes..... - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu Dag vriendje en vriendinnetjes..... - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu

Dag vriendje en vriendinnetjes.....

Door: Niiiles

Blijf op de hoogte en volg Niels

27 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Grabouw

Sorry, sorry, sorry! Na …weken afwezigheid dan eindelijk weer eens een berichtje! Laksheid, maar ook het gevoel dat ik hier weinig nieuws meer beleef. Klinkt saai, maar dat is het zeker niet, het is meer dat ik me hier nu helemaal thuis voel. Nu heb ik wel genoeg te vertellen. Zo zijn we een weekendje weggeweest met onze huisbaas, stonden er verschillende stapavonden en afscheidsfeestjes op het menu en woon inmiddels weer alleen op kamers! Erg bedankt voor jullie leuke berichtjes, ga vooral zo door! Top!
Maanden geleden had onze huisbaas, Marais, ons al eens uitgenodigd om een weekendje in zijn vakantiehuisje te verblijven en daar lekker te komen braaien en bieren. Doordat we alle vier elk weekend wel eens een keer niet konden, werd dit steeds maar uitgesteld. Begin juni kwam het er dan eindelijk eens van! Meteen na de rugbywedstrijd van Rich, zijn we met Marais, Jo, Ro & Rich naar zijn vakantiehuisje in Gansbaai gereden. Onderweg nog even snel wat drank, vlees en salades ingeslagen, en de ingrediënten voor een lekkere avond waren aanwezig. De avond was erg relax en gezellig, en mede dankzij Jolan (de MAFketel!) kwamen de goede gesprekken al snel boven tafel! De volgende dag nog even een strandwandeling gemaakt en ontbeten in Hermanus.
In de weken erna zijn we tijdens de weekenden veel uitgeweest in Stellenbosch en Kaapstad. Met uitgaan, bedoel ik dan ook echt uitgaan! Doordat er maar weinig mensen trek hebben in Bobben overnachten we altijd in backpackers hostels, erg goedkoop en gezellig! Ik vind de backpackershostels hier altijd lijken op een groot huis, waar alle nationaliteiten samenkomen en waar je je al snel thuis voelt. Jo regelt meestal het hostel voor de hele groep, waar we dan vaak rond een uurtje of 6 inchecken. Opmaken, douchen, (en Rich) scheren en vervolgens met de groep uit eten! In Stellenbosch gaan we altijd naar de Drost omdat ze daar zulk goed vlees hebben (Schnitzels!!). Dan natafelen of een potje poolen en stappen maar! Het liefst ga ik altijd naar Stellenbosch! Stellenbosch is als een stadje in een universiteit, doordat de hele stad eigenlijk draait om de universiteit die midden in het centrum staat. Het is er door de vele studenten ook een stuk veiliger en gezelliger dan in Kaapstad! Het gevolg in zowel Kaapstad als Stellenbosch is vrijwel altijd hetzelfde; een grote Babbalas en lachwekkende filmpjes/foto’s van de avond ervoor!
Half juni was het alweer tijd voor de afscheidsfeestjes. Eerst die van Genadendal, toen die van Grabouw, wat ook meteen het einde van de stageperiode voor m’n huisgenootjes betekende….boehoehoe snik!! Nee, dat viel eigenlijk wel mee. Toch vind ik dat ik het erg heb getroffen om de afgelopen vier maanden met zulke leuke, ‘gezellig’ grofgebekte;) huisgenoten samen te mogen wonen en heb ik een geweldige toptijd met ze gehad! De avond voor vertrek zijn we met ons huis, en nog een aantal anderen nog eens goed wezen stappen in Stellenbosch, wat ook meteen de allerleukste keer uitgaan was! Een goede herinnering die ik niet meer zal vergeten, net als de volgende momenten:

1) “Niiiiiiiiiiilêss!¶«¢¥#!$” ( Gekrijs van Jo)
2) “Oh Yeah, I wanna fuck you in the ass!” ( Jo zingt een liedje bij onze supervisor en z’n vrouw)
3) “But that man over there, was wanking at me?” ( Niels probeert aan Big Mama uit te leggen dat een man in een krottenwijk gastvrij was en hem naar binnen wenkte)
4) “Je weet het hè, langzame eters zijn langzame werkers!” ( Als Rich z’n eten weer eens binnen 3 minuten op had)
5) ‘Ooohw ja, joh!’ ( Ro op praktisch alles waar ze geen moeite voor hoeft te doen)
6) “Do you have a fast schedule?” ( Jo vraagt zich af of ze een vast rooster op deze school hebben)
7) My name is Bassie, this is Adriaan…and together we are: Bassie & Adriaan, lalala¶…( Rich & Niels stellen zich voor)
8) Bier drinken & ……(handje van Rich)!! ( Antwoord op wat Rich het liefst in een pub doet)
9) ‘Water is voor kikkers, thee is voor ……:D ( Rich over thee)
10) ‘Daar ben ik niet van!’( Ro op alles waar ze wel moeite voor moet doen)

En zo nog veeeeel meer momenten, ik ga jullie missen ‘jongens’, dat is zeker! Inmiddels woon ik dus alleen, wat me eigenlijk ook wel bevalt. Zelf bepalen wat en hoelaat je eet, en de muziek lekker op volume 27! (Heerlijk dat zoete fruit in bij het varkensvlees om 19.30 Jo;)) Verder wordt er hier ook erg goed voor me gezorgd. Zo heeft onze academische supervisor me al in z’n familie opgenomen, staat er een biertje klaar bij Marais, komen de jongens van het voetbalteam hier regelmatig over de vloer en kan ik altijd bij Big Mama binnenvallen. Dat scheelt een hoop, en ik ben ook blij dat ik voorlopig nog geen afscheid van Zuid-Afrika hoef te nemen. Al is het weer niet al te best, ik vermaak me nog maar al te goed hier!

Helaas heb ik niet zoveel foto’s, Jolan heeft de foto’s meegenomen naar NL, wat betekent dat ik er alleen een paar stapfoto’s van Stellenbosch op kan zetten. Volgende keer beter!!

  • 27 Juni 2007 - 13:53

    Jolanda:

    Niiiiiiiiilessssss!!!!
    Ik mis je jongen!! Vind het helemaal niet leuk om je verhaal te lezen :P want wil meteen weer terug... Maar goed, hier gelukkig alles weer goed, als het goed is kan ik over een uurtje zeggen dat ik ben afgestudeerd.. Dus das ook leuk.
    Doe de groetjes aan mijn grote vriend Nico en als je hem ziet... die rooie... En verder natuurlijk de Grabouwers...
    Nou wel mailen snel weer!!!
    Dikke kus Jolanda

  • 27 Juni 2007 - 13:57

    Annika:

    Heej Niels, leuk weer wat van je te horen! Al stond ik helemaal versteld van je mail :P! Ik mail je komend weekend terug!

    Maaruh wat is braaien? En leuk dat je zo goed goed contact met je huisbaas hebt.. altijd lekker om een weekendje van een huisje gebruik te maken!! Kan je het stappen vergelijken met NL of totaal niet? Enne ben je ook bij big mama binnengestapt toen ze wenkte?
    En hoe staat het verder met de dames?
    We houden contact en geniet er van!! Hier is het weer ook niks.. lijkt wel herfst!! Kus Annika (K)

  • 27 Juni 2007 - 14:03

    Rish :

    Hey Athos wat leuk weer eens wat van je te lezen! Ben blij dat het nog steeds goed gaat daar. Ja vertel mij nou eens wat meer over het stappen daar! Blijf verder genieten! Ik blijf je natuurlijk volgen , groeten vanuit het regenachtige Vaassen

    Enjoy

  • 27 Juni 2007 - 14:23

    Rik:

    heey Anus!

    hoestie jonge?

    zo te lezen vermaak jij je nog wel daar in Afrika. Hoe gaat het met je project dan? of kom je daar met al dat stappen en leuke dingen doen helemaal niet meer aan toe. Geeft ook niks, a'j mar schik heb!
    Hier alles zn gangetje, druk aan het solliciteren ;) hoop dat ik over 14 dagen dan eindelijk met mn diploma in handen mag staan....

    nou ja, doe je kalm aan, en je weet het: hol em in de boks he!

  • 27 Juni 2007 - 14:44

    Ellen Nijhof:

    Hey Niels,
    Leuk die verhalen..dus je kan wel stappen daar, valt mee ;-)
    Veel plezier nog!

    Groetjes Ellen

  • 27 Juni 2007 - 16:41

    Bubba:

    haaaaaaaayyy sicker zo te zien zit je piele er nog aan want anders zat je niet achter de dames aan he!! hahhaa effe domlullen want daar ben ik goed in! ik zou graag een keer naar je toekomen maar ik kan echt niet komen want op werk zoo druk niet normaal maar ik hoop je snel een keer weer te spreken laterz robinson laterz

  • 28 Juni 2007 - 15:23

    Ro:

    Heey Niles!

    Wat heb je je huisgenootjes toch weer mooi omschreven! :) Je zal het vast niet geloven, maar ik heb hier in NL nu 3 baantjes tegelijk?! Niet normaal toch, voor het luie kind die je gewend bent!

    Jammer dat ik je verhalen nu verder via de site moet volgen en niet gewoon mee kan stappen in Stellenbosch! Zoiets moeten we in NL maar weer gaan doen!

    Kus Ro

  • 28 Juni 2007 - 17:14

    Diny:

    Heey Heey!

    nou hier komt ie dan;) Een berichtje van mij! Ook even voor alle anderen die de leuke verhaaltjes van Niels lezen. Laat even een berichtje achter, dan weet Niels dat het gelezen is;)!!!
    Nog een fijne tijd daar!
    En hou wel van je hoor;) (wou je ook graag horen)

    Liefs Diny

  • 28 Juni 2007 - 17:48

    Bassie:

    Je hebt inderdaad een juiste afspiegeling/impressie van ons weten te weergeven Adriaantje!!!

    Kijk er naar uit om in Nederland een Windhoekje light te drinken!

  • 01 Juli 2007 - 11:46

    Jenny En Henk:

    Hoi Lieve neef,

    Wat een heerlijk smulverhaal!! Om jaloers op te worden. Nou jongen, geniet er nog maar van, want voor je 't weet is het voorbij!! Ben benieuwd hoe Tineke en Stef het straks gaan vinden bij jou. Je hebt al een heel programma voor ze gemaakt hé? Nou, ze verheugen zich er erg op hoor!

    Dikke kus van Jenny en Henk

  • 01 Juli 2007 - 11:46

    Jenny En Henk:

    Hoi Lieve neef,

    Wat een heerlijk smulverhaal!! Om jaloers op te worden. Nou jongen, geniet er nog maar van, want voor je 't weet is het voorbij!! Ben benieuwd hoe Tineke en Stef het straks gaan vinden bij jou. Je hebt al een heel programma voor ze gemaakt hé? Nou, ze verheugen zich er erg op hoor!

    Dikke kus van Jenny en Henk

  • 01 Juli 2007 - 11:48

    Jenny En Henk:

    Hoi Lieve neef,

    Wat een heerlijk smulverhaal!! Om jaloers op te worden. Nou jongen, geniet er nog maar van, want voor je 't weet is het voorbij!! Ben benieuwd hoe Tineke en Stef het straks gaan vinden bij jou. Je hebt al een heel programma voor ze gemaakt hé? Nou, ze verheugen zich er erg op hoor!

    Dikke kus van Jenny en Henk

  • 01 Juli 2007 - 19:09

    Loes:

    Hee Niles! Wordt zoo jaloers als ik jou verhalen lees en de foto's zie he! IK WIL TERUG!! Hahah, en inderdaad Jo, Ro & Rich erg goed beschreven, mooie herrineringen! Geniet er nog van! X Loes

  • 03 Juli 2007 - 17:54

    Stef:

    Hoi Nielsie,

    Je ziet dat je tante er gewoon van begint te stotteren.
    Nog 5 dagen ...

    Dikke kus!



  • 03 Juli 2007 - 18:06

    Pepijn:

    Neels.. we zijn aangekomen !
    Nu flink aan de naki, laten we hopen dat dat het vanacht 1 nakkie in de hand is en niet 10 in de lucht want dan zal de huiskamer hier snel leegstromen.

    Foto's zijn nog onderweg!
    Pepijn

  • 04 Juli 2007 - 11:48

    TJ:

    Jow vies vatzig ventje,

    Ben veilig aangekomen in NL was ff stressen maar nu kan het wennen beginnen! nog een hele fijne tijd daar in Z-A.

    Greetz

  • 05 Juli 2007 - 19:15

    Anny En Jan:

    Hallo Niels Het blijft leuk om je verhalen te lezen.Lang niet gekund omdat we wat malaise met de computer hadden.Vanavond met je moeder gebeld, ze is druk met de voorbereiding voor de reis.Hier is alles oke. Daan en Carlijn zijn weer over en we hebben bijna vakantie.

  • 12 Juli 2007 - 11:11

    Patricia:

    hey niels,

    leuk om weer wat van je te kunnen lezen. zorg ervoor dat er niet steeds zo lang tussen de stukken zit hoor!?!anders moeten wij veel te lang wachten. Het moment dat iedereen naar huis is en jij achter blijft is aangebroken maar ik zou zeggen; ben blij dat je nog mag blijven!!lekker genieten!!!
    hier in nijmegen beginnen bijna de vierdaagse feesten,het weer werkt nog niet echt mee maar dat schijnt vanaf dit weekend te veranderen!laten we het hopen!
    groetjs aan jara!!

  • 15 Juli 2007 - 19:42

    Edith En Leendert:

    Hoi Niels
    Hoe is ,t om je Pa en Ma weer te zien?
    al leuke dingen gedaan?
    Vanaf deze plaats willen wij hen dan ook feliciteren met hun speciale ver jaar dagen Ik zal de leeftijd niet noemen
    maar nog vele jaren erbij.
    Nog veel plezier samen.
    Grt. Edith en Leendert.

  • 22 Juli 2007 - 08:23

    Henk:

    Hoi Niels,

    Wat een verrassing die dikke enveloppe met een bobbel er in, wat zou daar nou inzitten? Een bom....?? Toen ik goed keek zag ik aan de postzsegels dat ie uit Z A kwam en dat kon maar van één persoon zijn! Bedankt voor je originele verjaardagsattentie!

    Groetjes, ook van Jenny,
    Henk

  • 26 Juli 2007 - 10:33

    Ome Appie:

    Dat je zo weinig schrijft komt volgens mij alleen maar omdat je leert je prioriteiten te stellen. Heel goed!
    Met "Niet zoveel foto's" bedoel je waarschijnlijk "niet zoveel geschikte foto's"
    Doe de groet'n an de 'olde leu'

    Ome Appie, Tante Willy en de kinder.

  • 26 Juli 2007 - 10:33

    Ome Appie:

    Dat je zo weinig schrijft komt volgens mij alleen maar omdat je leert je prioriteiten te stellen. Heel goed!
    Met "Niet zoveel foto's" bedoel je waarschijnlijk "niet zoveel geschikte foto's"
    Doe de groet'n an de 'olde leu'

    Ome Appie, Tante Willy en de kinder.

  • 30 Juli 2007 - 20:25

    Anny En Jan:

    Hallo allemaal
    Hoe gaat het met jullie? Alvast van hartegefeliciteerd met de bijzondere verjaardagen van Tineke en Stef. En nog heeeele fijne dagen gewenst. Bedankt voor de kaart.

  • 14 Augustus 2007 - 21:47

    Djesmin:

    He niles! Hoor je ook nog eens wat van mij! Nog niet echt nieuwtjes zo he.. Zet er eens wat nieuwe leuke verhalen op. Neem een voorbeeld aan je oud-huisgenoten bijvoorbeeld! Geniet nog daar, maar dat zal ongetwijfelt lukken!

    Soentjie! Jasmijn

  • 22 Augustus 2007 - 08:09

    Andrew:

    I stumbled by co-incidence on this blog and found it quite interesting.Wonder where I missed out on all the photos. Be there next time.
    Keep well
    Andrew

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

06 November 2007

Dag, dag!

31 Oktober 2007

En dan zit het er allemaal alweer op!

19 Oktober 2007

Celebrate Good Time, Come On 2!!

02 Oktober 2007

Celebrate Good Times, Come On!!

18 September 2007

Afscheid nemen is niet leuk!
Niels

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 71599

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 21 Mei 2010

Oeganda!

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: