Celebrate Good Times, Come On!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu Celebrate Good Times, Come On!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu

Celebrate Good Times, Come On!!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heey allemaal en vooral HUISGENOTEN!
Eigenlijk was ik niet van plan om tijdens m’n vakantie nog iets te typen, maar aangezien m’n huisgenoten er zo verschrikkelijk op aandrongen heb ik toch maar besloten om ze deze maand nog maar even zoet te houden.
Inmiddels ben ik nu een paar dagen op vakantie met Jeffrey en Gijs, en kan ik wel zeggen dat dit ook op en top genieten is. Met een witte polo 1.4 crossen we via de zuidkust van Zuid-Afrika door naar Coffee Bay, doen we Lesotho even aan en rijden we vervolgens weer terug via de binnenlanden.
Vrijdag 28 oktober zijn we met onze tour begonnen en hebben we overnacht in Mosselbaai. Met 2 grote en 2 kleine koffers kwamen we binnen strompelen en eigenlijk voelde ik me er een beetje onhandig mee….in een BACKPACKERSHOSTEL! In Mosselbaai zijn Jef en Gijs wezen stappen, en zocht ik al vroeg de warme dekens op, aangezien ik de alcohol van Stellenbosch nog in de botten voelde.
De tweede dag zijn we doorgereden naar Knysna, waar we onze eerste braai hebben gehad in het hostel. Inmiddels hebben we ook besloten om niet elke keer weer alle koffers mee te sjouwen, en het te laten bij het overladen van alle hoogstnoodzakelijke kleren in het plastic zakjes. We noemen ons voortaan dan ook de 'Plastic Bagpackers'!Na wederom (voor Gijs en Jef) het Zuid-Afrikaanse uitgaansleven verkent te hebben, hebben we op dag 3 kennis mogen maken met de schoonheid van Knysna. Knysna heeft een schitterend meer dat via een hele smalle opening tussen twee rotsen met de Indische oceaan wordt verbonden. Voor de derde dag hadden we een cabin (met Jacuzzi, tv en braai!) geboekt. Erg relax, DACHTEN we, wilde het niet zo zijn, dat precies een kwartier voor achten, wat ook een kwartier voor DE MATCH van de Springboks tegen de V.S. de stroom uitviel! Geen stroom en geen water! Erg klote, en je raad het al, precies een kwartier voor 10, wat een kwartier na het eindsignaal van DE MATCH betekent, ging de stroom weer aan. Erg fijn, maar goed, gelukkig was ik dit al wel een beetje gewend van Zuid-Afrika. Die middag nog wel kunnen genieten van watervallen en het prachtige uitzicht bij Kranshoek.
De volgende dag moesten we alweer vroeg uit te veren, want de olifanten in het Knysna Elephant Park stonden alweer op ons te wachten. Daar kregen we de kans om ze te aaien, voeren en……Olifant te rijden! Echt vreemd, maar wel superleuk. Van daaruit hebben we ons nog even uitgeleeft op het strand van Plettenbergbaai, om vervolgens in te checken in het The Didge Djembe, een backbackershostel dicht bij het Tjitsikamma NP. Dit was een aanrader van andere studenten, en niet voor niets. Het is een erg gezellig en relax hostel….waar ik een grote hondenvriend ben geworden! De hele dag willen ze met me spelen en kruipen ze op schoot. Vandaag, dag 5, moisten we wederom vroeg op. Jeffrey en Gijs hadden ochtendje Quadbiken gepland, terwijl ik me heb vermaakt met de ziplinen. Erg tof, en het klinkt een beetje eentonig, maar ook weer een supermooie omgeving vol met watervallen en ongerepte natuur. In de middag hebben Gijs en ik onszelf afgebeult in de bossen van Stormsrivier op de mountainbike, wat ik eigenlijk maar een saai stuk vond.
Dit wordt de tweede en laatste nacht in Tjitsikamma. Morgen doen we in de ochtend nog een deel van de Ottertrail in Tjitsikamma NP, waarna we door zullen rijden naar Addo, om de nacht door te brengen.
Goed, HUISMAATJES…ik hoop dat jullie nu niet meer ongerust zijn…en wens jullie nog veel succes met alles in Grabouw!

Ps: sorry mensen, helaas nog geen foto's! Internet is hier veel duurder, dus die zet ik er later op!

  • 02 Oktober 2007 - 21:03

    Bub:

    niels jou je gijsje goed in de gaten want je weet hoe hij is!! als zn lul niet aan zn lichaam zat vergat hij die ook dus denkaan gijs laterzzzzzzz

  • 02 Oktober 2007 - 22:41

    Suzanne:

    Geniet nog lekker je laatste tijd in jouw paradijsje! Nederland is ook maar nederland!!
    Hoop je snel weer te zien!

    Veel liefs

  • 03 Oktober 2007 - 07:48

    Annika:

    Wat een actieve vakantie!! Klinkt goed!! Geniet er nog even van met zen 3-en!! enne was de jacuzzi nog wel lekker dan? ;)

    Kus Annika

  • 03 Oktober 2007 - 08:27

    Ellen Nijhof:

    Klinkt goed die vakantie!
    Geniet er nog maar lekker van en ik kijk uit naar de foto's!
    Groetjesss

  • 03 Oktober 2007 - 10:17

    Anouk:

    Heey lieverd,
    wat fijn weet wat van je te lezen!!En ook weer heel fijn dat je het zo naar je zin hebt zeg!!nou tot heel snel..kus kus

  • 03 Oktober 2007 - 17:27

    Ríanneeee:

    heeeeee.
    leuk verhaal
    tot snel.

    xx.

  • 04 Oktober 2007 - 12:38

    Favo:

    Ben trots!

  • 04 Oktober 2007 - 20:34

    Donny:

    Weer een lache verhaal man! Wel 'vet' met die olifanten:P Ik wens jullie nog veel plezier sicke kinderen;)

    De Dikke uitvoehhduhr

  • 06 Oktober 2007 - 09:38

    Jolanda:

    Kom nou maar gewoon naar huis!

  • 06 Oktober 2007 - 14:54

    Stef:

    Hoi
    het mooiste moet nog komen ... Drakensbergen. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
    Dikke kus

  • 07 Oktober 2007 - 13:04

    Jenny En Henk:

    Ha die Niels,
    Wat een mooie beschrijving van je vakantie! Blij dat je toch nog even een berichtje stuurt!
    Geniet nog even ten volle!
    Liefs,
    Jenny

  • 09 Oktober 2007 - 15:07

    Patricia:

    hey niels,

    wederom vakantie aan het vieren?!!?tjonge jonge, het moet allemaal niet gekker worden?hahahah
    ik ben vandaag terug gekomen uit kenia,ook een vette afrika-experience! veel plezier nog de laatste dagen en neem alles nog een keertje goed in je op!

  • 10 Oktober 2007 - 11:42

    X:

    BOOORING

  • 11 Oktober 2007 - 11:06

    Rob En Ria:

    Ha die Niels,

    Goed zeg, al die verhalen van jou! We hebben ze met veel plezier gelezen (sommige natuurlijk veel te laat, omdat we met de boot weg waren, maar toch .....). Duidelijk is, dat je de afgelopen maanden veel (levens)ervaring hebt opgedaan: doe er je voordeel mee. We vinden 't nu echter weer tijd worden, dat je naar huis komt; we hopen je snel weer eens te zien.

    Veel liefs en dikke kus,
    Rob en Ria

  • 12 Oktober 2007 - 11:25

    Lars :

    Moet ik nou nog een stripper regelen?
    Maar goed, niels, ik verwacht een feestje, moet je maar ff vanuit z-afrika even regelen.

    Volgend jaar australie?

  • 12 Oktober 2007 - 19:39

    Remon:

    Hey kerel,

    Hoe is het nu met je? lekker aan het vakantie houden? Je komt al weer snel terug he. Geniet er nog lekker van. Rustig aan met de vrouwtjes he;)

    Groetjes

  • 13 Oktober 2007 - 16:55

    Marjolein V Bok:

    Ha Niels!

    Mooie vakantie heb je daat!!!
    GENIET GENIET GENIET GENIET
    nog maar even mooi van je laatste daagjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dit is trouwens het 4e bericht in 2 dagen omdat er de andere keren steeds een error kwam, oftewel al die moderne apparaten je hebt er niks aan, je kunt beter zoals Niels plasticbagpacken in de binnenlanden van Zuid-Afrika!!!!!!

    Ik ben trouwens niet meer je huisgenoot als je thuiskomt. Een goede vriend van me woont nu ik mijn prachtige kamer! Zelf zit ik voortaan in Belgie, Mechelen voor de studie Interieur Vormgeving.

    Maar binnenkort wil ik wel weer even in Nijmegen wat mensen bezoeken en dan klop ik natuurlijk wel even bij jou aan om je verhalen 'in real-life aan te horen'.

    Succes met afscheid nemen van je nieuwe liefde (en dan bedoel ik het land/cultuur) en geniet nog van de laatste dagen!

    Goede reis!

    Marjolein

  • 14 Oktober 2007 - 14:26

    Henk:

    Opa en oma hebben net je laatste verslag gelezen. Er waren enkele problemen met de taal (opa: het is wel leuk om te lezen, maar ik begrijp de helft niet). Wat is bijv. quadbiken en ziplinen?. Het eerste kon ik nog net uitleggen, bij het tweede moest ook ik het antwoord schuldig blijven.
    Nog 1 week en dan zien ze je weer. Ze zien er naar uit, maar ... geniet nog van je laatste week. Opa: 'nog 1 week de ogen los en de bokse dichte'.

    Groeten van opa en oma en natuurlijk van Jenny en Henk.

  • 15 Oktober 2007 - 14:17

    Anouk:

    Lieve Niels,
    Kom maar snel weer thuis..moeten echt bijkletsen..tot heel snel.twee dikke kussen en een knuffel!
    je zus

  • 17 Oktober 2007 - 12:10

    Maartje:

    Ha die Niels!!

    Nog steeds aan het genieten in Afrika lees ik..en stappen in Stellenbosch ga je zeker wel missen! net als al het andere daar...haha volgens mij zou iedereen van de groep wel terug willen:
    Geniet nog de laatste paar dagen, en misschien tot de Afrika reunie 26 okt?

    Liefs Maartje

  • 19 Oktober 2007 - 12:49

    ROB:

    Ey titje,,,

    Is bijna weer zover jonge!! moet je weer terug naar het koude kikkerlandje :(.. Zuipse en feestse nog laatste avond!!!! Moeten we strax hier weer veel inhalen.

    mzzlsss

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

06 November 2007

Dag, dag!

31 Oktober 2007

En dan zit het er allemaal alweer op!

19 Oktober 2007

Celebrate Good Time, Come On 2!!

02 Oktober 2007

Celebrate Good Times, Come On!!

18 September 2007

Afscheid nemen is niet leuk!
Niels

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 71599

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 21 Mei 2010

Oeganda!

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: