Afscheid nemen is niet leuk! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu Afscheid nemen is niet leuk! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen is niet leuk!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 September 2007 | Zuid-Afrika, Grabouw

Haaa Holland!
Het gaat bijna een beetje eentonig worden maar alles gaat hier helemaal top! Met de komst van de nieuwe studenten is er weer een geheel nieuwe periode aangebroken, wat eigenlijk alweer razendsnel wendt. Het weer wordt hier beetje bij beetje beter, en er zijn nu zelfs alweer dagen van rond de 25 graden! Heerlijk!
Inmiddels heb ik er 5 nieuwe huisgenoten bij: Bart, Simon, Eefje, Hiltje en Lotte. De eerste vier zijn allemaal van SGM en Lotte doet facility management. In het begin vond ik het wel een beetje wennen, om het huis, wat al een beetje als mijn thuis voelde, te moeten delen met 5 anderen die allemaal weer hun eigen (gekke) gewoontes hebben. Zo doet de een altijd en overal alle knopjes uit, doet de ander voor het slapen gaan nog ff 200 push ups en staat er nu elke avond een flesje wijn op tafel. Het mag allemaal niet baten, we hebben onwijs veel lol met elkaar en ik kan wel zeggen dat ik echt blij ben met m’n nieuwe huisgenoten.
De laatste weken heb ik de nieuwe studenten van SGM vooral veel rondgeleid en geintroduceerd bij de contacten die ik de afgelopen maanden heb opgedaan. Ik heb ze ook voorgesteld aan Vicky. Vicky is een vrijwilligerster met een hart van goud, die werkt in het Rooidakke Centre en Rooidakke zo op allerlei manieren probeert te helpen. Zo kookt ze elke dag voor 300 mensen, helpt ze patienten en heeft ze mij geholpen met het opzetten van een voetbaltoernooi. Ik weet zo 1 2 3 niet of ik hier al eerder eens over heb verteld, maar half juli heb ik samen met haar en een jongen uit Rooidakke (Winston) een 4 vs. 4 voetbaltoernooi opgezet. Vicky vertelde me toen dat dit de eerste keer was dat er zoiets werd georganiseerd en dat ze graag zou willen dat dit vaker wordt georganiseerd. Onlangs was ik toen ook blij toen ik hoorde dat Winston en Vicky op eigen benen een voetbaltoernooi op heb gezet en dat de beide toernooien ervoor gezorgd hebben dat er nu 4 dagen in de week training wordt gegeven door Winston in Rooidakke. Daardoor zijn ook de meiden van Rooidakke aangestoken en die hebben nu plannen om een netbalteam op te zetten. Ik vond het erg leuk dat een voetbaltoernooitje zoveel op gang heeft gezet en heb daarom ook een oproep gedaan aan de nieuwe studenten om in Rooidakke te gaan werken...wat heeft aangeslagen! Simon en Bart zullen het voetbal over gaan nemen, en zullen Winston assisteren tijdens de trainingen en met het opzetten van een nieuw toernooi. Het plan is nu om elke twee maanden een voetbaltoernooi in Rooidakke plaats te laten vinden.
Ook de meiden, Eefje en Hiltje, gaan straks in Rooidakke werken. Zij zullen een lessenserie van 10 lessen zelfverdediging, aan de vrouwen van Rooidakke gaan geven. Ik vind dit echt geweldig, en heb nu het gevoel dat ik het in veilige handen achterlaat.
Verder maken we met de nieuwe groep ook voldoende uitstapjes, en laden we de batterij op die manier weer op. Na 6 maanden uitstel heb ik met hen dan eindelijk eens de tafelberg beklommen ( wat een hel!). Ook ben ik weer eens naar een wedstrijd van Ajax CT geweest. Dit was overigens best interessant doordat ik iemand van de supportersvereniging sprak, die me vertelde dat we hem altijd konden contacten als we hulp nodig hadden met onze projecten. Zo zou hij bijvoorbeeld spelers van Ajax CT kunnen regelen als eregast bij een van onze toernooien. Dit zou echt fantastisch zijn natuurlijk, maar goed, nu kan ik er alleen nog maar op hopen!
Verder stond de afgelopen week vooral in het teken van afscheid nemen en dingen afsluiten:S. Mijn laatste wedstrijd voor de All Stars zit er op, heb ik afscheid moeten nemen van Rooidakke en heb ik zelfs mijn afscheidsfeestje al gehad! Dit feestje heb ik samen gevierd met Lot en Eef, die beiden in deze periode jarig zijn. Het feestje was echt helemaal top! De sangria stond weer koud zoals vanouds, er kwamen een hoop studenten, en ook de leukste gasten uit het voetbalteam waren present....wat wil je nog meer!
Tja...en dan begin ik nu toch wel echt te beseffen dat het er alweer bijna opzit:S...en ik moet zeggen dat ik dat echt vreselijk vind! Ik hou niet van afscheid nemen, en vooral niet doordat het zo definitief is. Ik heb Zuid-Afrika de laatste maanden echt in m’n hart gesloten en vind het een geweldig land!
Aan de andere kant pik ik vanmiddag Jeffrey en Gijs op van het vliegveld en moet ik niet nog ff niet jammeren want ga ik met hen eerst nog even lekker op vakantie naar Durban en Lesotho, wat ik ook wel weer heel erg leuk vind!

Goed gaan!!

  • 18 September 2007 - 17:29

    Ellen Nijhof:

    Hey Niels,
    Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt, wel jammer dat je het er bijna op hebt zitten. Geniet nog van de laatste tijd en je vakantie niet te vergeten! ;-)
    Groetjes Ellen

  • 18 September 2007 - 17:53

    Suzanne:

    Geniet nog lekker van je laatste weekjes en je vakantie!!
    Zodra je thuis bent is alles weer normaal dus haal er nog uit wat erin zit!
    We spreken elkaar snel weer als je terug bent!

    Liefs

  • 18 September 2007 - 18:08

    Bubba:

    dag niels hoogezon! ik zag je vandaag nog op een gans zo raar was dat! kon je niet effe zwaaien ik zwaaide wel man! tot snel mattie!! greetz

  • 18 September 2007 - 18:40

    Jenny En Henk:

    Ha die Niels,

    Ik leef met je mee Niels, afscheid nemen is echt héél erg! Maar je doet het wel goed zo te lezen, leuk dat er al een feest voor je is georganiseerd. Één ding is zeker: als je terug bent kun je terugdenken aan een geweldige tijd die je daar hebt gehad. Ik merk dat het leven daar écht van jou is geworden en ook de projecten waar je mee bezig bent. Zolaat je een stukje van jezelf achter straks,snik,snik, om weemoedig van te worden, maar ook om blij van te worden en trots op te zijn!
    Niels geniet volop van de tijd die je nog hebt en een hele fijne vakantie gewenst!

    Groet en knuffel,

    Jenny

  • 18 September 2007 - 19:02

    Ot:

    Ha niels,
    al weer een tijdje geleden dat ik weer iets vanaf de groesbeekseweg laat horen, maar geniet nog maar van je laatste paar weken daar. Maar geloof maar dat we je weer hier met een warm welkom zullen onthalen!

    Grtz Ot

  • 18 September 2007 - 19:03

    Rish :

    Hey Athos!

    Wat fijn weer om wat van jou te lezen.
    Je hebt samen met anderen een en al georganiseerd, good work! Wat ook fijn is dat er weer anderen zijn die jou taak gaan overnemen. Blijf genieten , cheers!


  • 19 September 2007 - 08:42

    Anouk:

    Heey lieve broer,
    Wat jammer dat je van al dat moois afscheid moet nemen en ik vind het mooi dat je echt goede dingen hebt opgezet en weer overdraagt aan anderen.Ik ben wel heel blij dat ik je weer ga zien straks en ik wens je nu maar een prettig vakantie..die je al 8 maanden hebt.Daag lieverd en tot snel.Veel plezier.kus2 je zus

  • 19 September 2007 - 08:47

    Robson:

    Heey nelez,

    Goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt! Geniet nog even van je tijd daar en als Gait aankomt moet je even zeggen dat hij erg sick is!!

    Tjaaaauw mattie!!!!!!!!!!

    Rob A

  • 19 September 2007 - 09:40

    Stef:

    Hoi Nielsie,

    Je hebt kennis kunnen maken met een andere cultuur en hebt in Zd-Afrika ondervonden dat veel dingen anders zijn dan wij in Nederland gewend zijn. Zuid -Afrika staat pas in de kinderschoenen van zijn ontwikkeling. Als je bedenkt hoe lang W-Europa er over gedaan heeft om te worden tot wat het nu is, dan zul je begrijpen dat Zd-Afr nog een lange weg te gaan heeft. Wij zijn er trots op dat jij je steentje hebt bijgedragen.
    Het zal mij niets verbazen als dat 'vier-tegen-vier-toernooi-van-jou' in Rooidakke, over enkele jaren zal uitgroeien tot het mogen organiseren van het wk voetbal in dat land.
    Met de rondreis met de fasna-boys in het vooruitzicht, kun je al vast een beetje wennen aan de omgang met de 'white-men'. Geniet van iedere kilometer, want het landschap van Zd-Afrika heeft een hoop te bieden, als je er oog voor hebt.
    Pas daarna zal het afscheid van dit prachtige land met haar bijzondere bevolking onvermijdelijk zijn. Maar wat is er nou mooier om zelf te kunnen zien hoe snel het land zich ontwikkeld heeft, als je er over een paar jaar weer terug komt.
    Wij hebben genoten van jouw verhalen, de foto's, alle mensen in jouw netwerk, zoals Vicky, Jomo, Stan en noem maar op. Geniet nog ff, vent
    Alle liefs en dikke kus,
    10 en stef

  • 19 September 2007 - 10:58

    Pepijn:

    Hee Niels. Nog een hele leuke tijd daar en misschien tot volgend jaar want waarschijnlijk ga ik SGM volgen in Nijmegen!!
    Dus wie weet, hosteltje pakke:P
    Groetjess! Pepijn.

  • 19 September 2007 - 11:16

    Robbin:

    Hoorde dat je straks weer gezellig in het warme rentex nest terug komt binnenkort..gezellie gezellie.
    Veel plezier nog tijdens de laatste "loodjes".

    Groet Robbin (& x Sabela)

  • 20 September 2007 - 20:20

    Nete:

    Hey Niels...
    ik wil weer terug.... ik mis Grabouw en Afrika echt vreselijk...
    maar het is toch leuk om te horen dat het jullie allemaal nog goed gaat ;)
    Nu hebben jullie ja ook weer genoeg mensen om stappen te gaan...
    Dicke fette Grüsse an alle dort!!!
    Ich will zurück.... *heul*
    eure neet

    Ps : zou je eens Andre zien vraag hem svp. naar zijn mobiel nummer.... anders zou ik nooit meer contact met hem kregen :(

  • 21 September 2007 - 10:43

    Favorietje:

    Oke, toch 'n berichtje. Leuk om je verhaal te lezen, ondanks dat ik bij je woon. Ben blij dat je met zo'n tevreden gevoel weggaat, ik hoop dat wij aan je hoopvolle verwachtingen kunnen voldoen. We gaan ons best doen! Dank je voor alle hulp :-) !! Geniet nog even van je!

  • 24 September 2007 - 15:01

    Roanne:

    Niiles!! Hoe afschuwelijk is het dat het er alweer op zit!!! Ik ben nog steeds altijd jaloers op je dat jij zolang mocht blijven! Maar 1 voordeel is dat we nu in NL weer gezellig kunnen stappen! Veel plezier nog even op vakantie en tot snel!
    Kus Ro

  • 24 September 2007 - 18:27

    Theun:

    Nice Niels!! Als je terug bent staat het bier koud greetz

  • 26 September 2007 - 19:19

    Diane:

    Hey Niels!
    Geniet nog even van Zuid Afrika!!
    Tijd is zeker hard gegaan he..
    xxDiane

  • 27 September 2007 - 13:02

    Annika:

    Niels!!

    Alvast welkom thuis ;)!
    Geniet er nog even van!!

    Kus Annika

  • 27 September 2007 - 15:44

    Carine:

    Hee Niels!!

    Je komt al weer snel terug naar ons koude naaktslakkenlandje! Maar eerst nog op vakantie. Mazzelaar! Nou, ik zal je dan wel snel weer zien.. Doeg!!(K)

  • 27 September 2007 - 19:17

    Anny En Jan:

    Hi Niels
    Wat een leuk bericht weer en mooie foto's, wat heb je veel goeds gedaan voor de jeugd in Zuid-Afrika. Ik denk dat als jij weer hier in Holland bent zij aan jou denken, net als jij dan nog vaak aan hen zult denken. Geniet nog met volle teugen, heb een fijne vakantie en neem afscheid met het idee dat je misschien nog wel eens terug gaat. Je bent immers nog maar 21. Nog veel plezier gewenst. Hartelijke groet van ons
    Jan, Daan, Carlijn en Anny.
    P.s. Daan heeft een weekendbaantje bij een Chinees Restaurant en Carlijn is met school naar Tsjechie

  • 29 September 2007 - 19:06

    Rianné:

    heee niels.
    leuke fotos en leuke berichten.
    je komt al weer gauw naar huis dus dan zie ik je wel weer. ik ben met school op kamp geweest in Epe. het was heel saai!
    maarja ik spreek je nog wel. :)

    -XX-

  • 30 September 2007 - 08:06

    Jolanda:

    Joehoe!!! Niiiiles komt bijna thuis!!!!
    xxx Jolanda

  • 10 November 2007 - 13:29

    Carine:

    kom je nog by ons?

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

06 November 2007

Dag, dag!

31 Oktober 2007

En dan zit het er allemaal alweer op!

19 Oktober 2007

Celebrate Good Time, Come On 2!!

02 Oktober 2007

Celebrate Good Times, Come On!!

18 September 2007

Afscheid nemen is niet leuk!
Niels

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 71599

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 21 Mei 2010

Oeganda!

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: