Grote zandbak en springbokkies! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu Grote zandbak en springbokkies! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu

Grote zandbak en springbokkies!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

13 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Grabouw

Goeiedag!!

Allereerst, heel erg bedankt voor jullie reacties, vind ze steeds weer superleuk! Ben de laatste weken behoorlijk druk geweest met het project, maar natuurlijk ook plaats gemaakt voor de leuke dingen.
Ik zal beginnen met een korte samenvatting van het project, zodat het niet lijkt alsof ik ALLEEN maar vakantie heb!!;) Jolanda en ik hebben inmiddels alle basisscholen in de buurt ( 14 stuks!) bezocht, en de meeste directeuren zijn erg enthousiast en blij met onze komst. Sinds oktober 2006 zijn er door de provinciale overheid op elke basisschool sport assistants, werklozen met een passie voor sport, aangesteld. Deze mensen werken al op de scholen, maar hebben nog maar een paar cursussen gehad, dus eigenlijk onbekwaam. Dit is ook aan alles te merken, want de lessen van de sport assistants zijn bij de meesten een grote chaos. Ook is er een week of twee geleden een groot voetbal/netbal-toernooi voor alle basisscholen afgelast, door een slechte organisatie. Jo en ik willen nu gaan werken aan de vaardigheden van de sport assistants, door ze workshops aan te bieden, en ze het een en ander te leren over het organiseren van evenementen en ze te leren hoe ze GESTRUCTUREERD les kunnen geven.
Verder houden we ons ook bezig met het Maxonia-project, wat we overnemen van de vorige studenten. Maxonia is een plattelandsbasisschool dat op dit moment geen eigen sportveld heeft. De directeur van Maxonia wil daarom een stuk bouwland naast de school, gebruiken als grond om een sportveld van te maken. Probleem is alleen, dat de eigenaar van het stuk bouwland nog benaderd moet worden en de relatie met de school en de boer slecht is. Ook is het in Zuid-Afrika heel erg moeilijk om een stuk grond dat staat aangemerkt als bouwland, te gebruiken als sportveld. Dit komt doordat de regering van Zuid-Afrika wil dat bouwland zoveel mogelijk bouwland blijft, doordat de bevolking bouwland nodig heeft om zichzelf te voeden. Goed, allemaal best ingewikkeld, en het kan waarschijnlijk ook nog jaren duren. De eerste stap die wij zetten, is met de eigenaar van het stuk bouwland te gaan praten.
Okee, waar was ik gebleven? Drie weken geleden zijn we voor het eerst naar CT geweest, daar we overdag naar een bandje op Waterfront hebben gekeken. Dat was echt een heel leuk bandje, met een nog leuker meisje die de cd’s verkocht! Jammer, dat ze 2 minuten nadat ik een cd bij haar had gekocht, ten huwelijk werd gevraagd door de zanger ( aahwww, romantisch!). ’s Avonds voor het eerst uitgeweest, wat echt superleuk was. De dag erna lekker uitgebrakt op Bikini Beach.
Het weekend erop besloten we naar het straatfestival te gaan, wat overdag een flop was ( na een hele week 30 graden een hele dag REGEN). s’Avonds zijn we uit eten geweest naar Mama Africa, waar ik mezelf op 4 stukjes wild heb getrakteert: Struisvogel ( Taaai!), Springbok, Kudu en Krokodil ( hmmm, net KIP!). De avond erna naar Greenpoint Market geweest, een Afrikaanse markt met allemaal kettinkjes en houtwerk, erg leuk maar wel 10x hetzelfde.
En dan afgelopen weekend, dat voor mij het allerleukste weekend tot nog toe was. Vrijdagavond met Theun en Richard uit eten en op stap geweest in Stellenbosch, wat echt heel leuk was. Stellenbosch is een echte studentenstad, waar voornamelijk blanken wonen. We moesten de avond alleen al vroeg beeindigen doordat Richard de dag erna alweer vroeg moest rugbyen en Theun en ik wilden touren.
Zaterdag zijn Theun en ik langs de westkust met de auto op pad geweest. Daar hebben we naast een hoop grauwe saaie stadjes twee supermooie plaatjes ontdekt. De eerste was een strandje in Saldanha’s Bay ( 100 km boven CT). Daar een heel relax strandtentje gevonden, dat volledig was gemaakt van oude wrakmaterialen. Vervolgens doorgereden naar het West Coast National Park, waar we struisvogels ( nu stonden ze er een stuk minder taai bij) hebben gezien, en de duinen (mooi plekje nummero twee) hebben ontdekt. En wat gebeurd er als twee jongens van 21 zich op 10 meter hoge zandduinen bevinden? Juist, dan ga je proberen om er op zoveel mogelijk manier af te vallen/springen/rollen/rennen/glijden, want je krijgt nu eenmaal niet zovaak de kans om in zo'n grote zandbak te spelen! Haha, misschien zien jullie de filmpjes nog wel eens…hmmm!
’s Avondslaat kregen we het gevoel dat we nog niet klaar waren met waar we de avond ervoor mee waren geeindigd, dus besloten we om nog een keer in Stellenbosch uit te gaan. Laat aangekomen, hebben we de sprinkbokkies (Shotje) en biertjes hun werk laten doen, om vervolgens om 7 uur ’s ochtends bij een feestje in de woonkamer van een stel Zuid-Afrikanen te eindigen.
Al met al een superleuk weekend dus, met als gevolg dat ik nu verkouden ben, maar dat gaat wel weer over!
Hoe is het in Nederland? Ik hoorde dat jullie gisteren allemaal lekker in de zon hebben liggen bakken, en dat Ajax alweer iets minder kut presteert. Ik ga kijken of ik aankomend weekend eens wel een wedstrijd van Ajax CT kan bezoeken hier ( de laatste x was zonder publiek, vanwege rellen de wedstrijd ervoor).
En tot slot! OPA, ik ben nog een dag te vroeg, maar alvast van Harte en Gezondheid! Holt de ogen loss, en de bokse dichte!

  • 13 Maart 2007 - 13:22

    Annika Dijkman:

    Hey Niels, wat een avonturen maar wel goed dat je ook nog met je project bezig bent ;)!! Geniet ervan en ik houd je berichten in de gaten!! Het zonnetje hier is trouwens heerlijk hoor!! (alleen moet er ook nog gewerkt worden:()

    Liefs Annika

  • 13 Maart 2007 - 14:00

    Marleen:

    He Niels..!
    Je vermaakt je dus mooi daar! Leuk man!
    Geniet ervan en succes met je project!
    Kus Leen

  • 13 Maart 2007 - 15:57

    Rik:

    he anus! Klasse jonge dat je het zo naar je zin hebt! hier gaat alles goed, daar hoef je je geen zorgen over te maken... mooie foto's ook!

    nou ja, spreek je wel weer! en kalm an he!

  • 13 Maart 2007 - 17:01

    Anouk:

    Hey broertje,
    Wat leuk om naar een tijd weer een verhaal te lezen.En super om te lezen dat het loopt met het project en dat je zelf ook geniet!BELANGRIJK!Wat kikke die zandduinen. Ziet er echt mooi uit!Nou met mij is alles goed..het wordt lente hier..heerlijk!Nou lieverd.Succes en twee dikke kussen en knuffels van mij uit dit zonnige Vaassen!

  • 13 Maart 2007 - 17:26

    Rob:

    Ey titje,
    Goed om te lezen dat jij ook wel een beetje moet werken. Vette foto's van de omgeving trouwens ziet er erg goed uit. Weer is hier goed maar ik moet gewoon hard werken.

    feestse en zuipse verder.

    mzzl Robthos

  • 13 Maart 2007 - 18:40

    Donny:

    Annus,

    Wat een vet verhaal weer joh.. Jij hebt het daar wel naar je zin, houden zo!!

    Veel plezier, de volgende een echt sick verhaaltje doen:P:P

    laterz, donny

  • 13 Maart 2007 - 18:41

    Ellen Nijhof:

    Hey Niels,
    Je vermaakt je nog steeds mooi daar? goed bezig ;-)
    Die duinen zien er inderdaad wel vet uit!
    Veel plezier nog daar!!
    Groetjes Ellen!

  • 13 Maart 2007 - 20:14

    Bubbbaaaaaa:

    nielss vriend zo te zien gaat alles volgens plan je bent goed bezig lees ik ga zo door

  • 15 Maart 2007 - 15:23

    Robbbin:

    Jo Nelis,
    Wat ben toch ontzettend sociaal bezig zeg..
    Tot mijn spijt constateer ik elke ochtend echter wel dat mijn brievenbus niet steeds niet gevuld is met ajax ct shirtje!
    Misschien moet je je prioriteiten eens bijstellen????

    Ciao R!

  • 26 Maart 2007 - 12:50

    Renee:

    Hey Niels,

    wat leuk allemaal, en wat een mooie foto's...!!! Ik krijg ook weer de reiskriebels. Lijkt me heerlijk om Nederland voor een poosje achter te laten en op zoek te gaan naar de mooie plekjes op deze aardbol. Dat zit er voorlopig niet in, dus geniet maar een beetje extra voor mij ;)

    Groetjes Renee

  • 28 Maart 2007 - 20:43

    Nel En Wim:

    Nog niet zomaar een reactie op bovenstaand bericht, maar we hadden je adres doorgekregen van Jenny en Henk, onze buren in de straat en we wilden je via deze weg veel succes wensen en je een hartelijke groet zenden.
    Nel en Wim de Waal.

  • 30 Maart 2007 - 17:42

    Rianne:

    Heeey!!
    Hoe is het daar?
    Leuke foto's!!
    Ik hoop dat je gauw op msn komt.
    Ik weet niet wanneer ik kom, want onze computer is kapot:S
    Doeg!!!!

    xxx rianne

  • 02 April 2007 - 12:10

    Maite:

    Hej Niels!

    hoorde via mn moeder en Jenny dat je op zoek was naar mij! nou ik ben hier nu dus ook! zit in Pretoria, superleuk hier! jij het een beetje naar je zin? mijn SA-nummer is: 0820627883

    ik kom pas over 4 weken ofzo bij jou in de buurt maar wie weet kunnen we een keer meeten ergens?

    liefs, Maite

  • 05 April 2007 - 16:28

    Jenny En Henk:

    Lieve Neef van ons,
    Nu dacht ik dat ik al gereageerd had, dus niet...!
    Je bent erg goed bezig zo te lezen Niels, leerzaam,interessant en héél leuk allemaal.
    Ik wens je heel fijne paasdagen, lekker eitjes eten enzo,geniet er van jongen.
    Dikke kus en knuffel,
    Jenny en Henk

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

06 November 2007

Dag, dag!

31 Oktober 2007

En dan zit het er allemaal alweer op!

19 Oktober 2007

Celebrate Good Time, Come On 2!!

02 Oktober 2007

Celebrate Good Times, Come On!!

18 September 2007

Afscheid nemen is niet leuk!
Niels

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 71597

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 21 Mei 2010

Oeganda!

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: