Mag nie klaag nie - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu Mag nie klaag nie - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu

Mag nie klaag nie

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

24 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Grabouw

Heyy jongmensen,
inmiddels alweer ruim een week verder bevalt het leventje hier me nog steeds prima. De afgelopen week hebben we kennis gemaakt met ‘Big Mama’, hebben we een tour door Grabouw en Genadendal gekregen, het strand uitgeprobeerd en….rugby!
De dag na m’n verjaardag zou Richard hier voor het eerst rugby gaan spelen, maar zoals we later zouden merken, nemen ze het hier niet zo nauw met de trainingsdagen/uren. Dus besloot Theun, een van de Nederlandse studenten die hier al vanaf september zit, om ons voor te stellen aan Big Mama. Dat was echt een geweldige ervaring. Big Mama is een vrouw van in de 40 met twee kinderen, Joy en Faith. Verder komen haar zussen, moeder, neefjes en nichtjes ook regelmatig over de vloer, maar is het me nog niet helemaal duidelijk wie nou waar woont. Het is er in ieder geval een erg gezellige bedoening. Big Mama heeft zich sinds de komst van de vorige studenten, opgeofferd tot moeder van alle Nederlandse studenten, en ik denk dat ik me daar ook wel thuis kan voelen ( voor een uurtje per dag, want ze is ook wel een beetje vreemd).
De dag erna, donderdag, kregen we een rondleiding door Grabouw. Jeremy, onze site coördinator, heeft ons meegenomen naar een wijnfarm, een middelbare school, het politiebureau, het ziekenhuis en Rooidakke ( een krottenwijk in Grabouw). Op de winefarm hebben we wijn leren proeven, wat erg leuk en interessant was. Op het politiebureau kregen we zelfs een kijkje in de cellen, altijd fijn om van te voren al te weten waar ik kan belanden na een gezellig’ avondje uit. Verder bleef Rooidakke fascineren, de mensen hebben het er verschrikkelijk arm, maar de kinderen spelen vrolijk op straat en zwaaien allemaal naar ons.
Vrijdag kregen we een rondleiding door Genadendal, het dorpje waar de rest van de Nederlandse studenten is gestationeerd. Genadendal is een mooi en rustig dorpje aan de rand van een berg, leuk voor een dagje. Die avond hadden we ons tweede feestje, en tevens mijn eerste braai. Danique was jarig, en dat hebben we goed gevierd. De dag erna zijn we weer wezen shoppen in Summerset, en hebben we de rest van de middag en de dag erna op Bikini Beach ( klinkt goed hea:P) doorgebracht.
Maandag zijn we naar de University of the Western Cape geweest voor registratie, wat inhoud dat ik nu officieel aan de UNIVERSITEIT van Kaapstad studeer, en dat voelt goed. Die avond waren we uitgenodigd door Big Mama, om bij haar te gaan eten. We aten een brei uit een potje, dat ze hier, hoe toepasselijk ook, ´potje´ noemen. Ondanks dat het er niet zo uitzag, erg lekker!
Woensdag zijn we ´s avonds uit eten geweest met onze huisbaas, echt een relaxte kerel. Het mooiste is nog dat hij ook Rentex-humor bezit. I repeat:`It doesn´t mather how much you shake and dance, the last few drups will always fall in the pants´. Geweldig toch! Woensdag hebben we ook onze eerste boete versierd, hoe grappig, Richard had de auto verkeerdom geparkeerd.
Donderdag was heb ik voor het eerst meegetraind met de Rangers, jawel Rugby! Dat was tegen alle verwachtingen in eigenlijk heel leuk, al snapte ik in het begin nog niet helemaal dat het verstandiger is om achter de bal te gaan staan. Verwacht bij de naam ´Rangers´ trouwens niet teveel, een rugby club in Zuid-Afrika heeft al bestaansrecht als je kan spelen op een veld/WEILAND en een rugbybal bezit.
Vrijdag weer een geshopt, en voor het eerst bavianen gezien, zomaar in het wild! Die avond hadden we een bal, een echt Daaanse-bal, aldus Big Mama. Eenmaal aangekomen, was het om te janken, zo saai. Maar na een scheut alcohol kwam de stemming er goed in, en hebben we de POLONAISE geintroduceerd in Grabouw. Super grappig, want binnen twee minuten stond de halve zaal mee te hossen. Dit was ook meteen de enige dans waarbij ik me eens geen Houten Klaas hoefde te voelen.
Goed, vandaag gaan we dan voor het eerst naar CT en verblijven we in een hostel, ik heb er zin in.
Bye Bye,

Niels

  • 24 Februari 2007 - 09:43

    Donny:

    He Niels!

    Volgens mij vermaak jij je daar prima ;) Leuk verhaal, en leuke foto's. Veel plezier!!

    laterz, donny

  • 24 Februari 2007 - 09:58

    Anouk:

    Heey student van de UNI van Kaapstad!!
    Wat leuk om nu ook foto's te zien. En zo te zien vermaak je je goed.Wat een uitzicht zeg..En die foto van die kinderen op straat.
    Nou hier is de vakantie al bijna weer voorbij!En jij hebt eigenlijk een heel jaar vakantie.Nou lieverd.tot snel.(volgend bericht)kus Anouk

  • 24 Februari 2007 - 10:34

    Gidon:

    Hey Nelis,

    Ik ben net te laat bij de pc om je te kunnen spreken op msn. Jammer!!
    Je hebt er een zeer vermakelijk verhaal van gemaakt. Het is alsof ik er zelf bij ben ;) Bij het lezen van je verhaal zou ik bijna vergeten dat je op stage bent. Het zou ook een vakantieverhaal kunnen zijn. Jij vermaakt je nog wel ff daar, dat is zeker!
    Leuk om weer wat foto's te zien :)
    Spreek je snel!!

    Gidon.

  • 24 Februari 2007 - 10:45

    Annieke:

    Heey Niels,

    Wat een geweldig verhaal. En een heuse Big Mama, tof joh!!
    He, 1 ding is zeker: Mij kom je daar niet zomaar tegen ;)
    Heel Veel plezier de rest van je verblijf!!
    GRTZ,
    Annieke

  • 24 Februari 2007 - 11:36

    Bubbbaaa:

    hayyy niels zo te horen gaat alles goed daar!! mooi om te horen veel plezier daar ciao

  • 24 Februari 2007 - 11:46

    Max Pelamonia:

    Tof van jou om je tijd en energie te stoppen voor de kinderen in Zuid-Africa
    Vergeet het niet wat je zaait zal je ook oogsten.
    Wens een fijne tijd en zal af en toe jou volgen.
    groetjes.

  • 24 Februari 2007 - 11:47

    Lars'weer Vlas' Vink:

    pff student, ie weenie wah studieren is.
    Net aart ff in stijl uitgezwaaid, met een opblaaspop op zn trekhaak:D Rik voorlopig chef, goed vertoeven :D
    En kan big Mamma beeje koken? Want ik heb vast honger als ik aankom.

    de grazzel

  • 24 Februari 2007 - 15:11

    Ellen Nijhof:

    Hey Niels!
    Volgens mij zit je daar wel goed of niet?? Veel plezier daar aankomende tijd! en ik hou je in de gaten ;-)

    Groetjes Ellen

  • 24 Februari 2007 - 16:01

    Rik:

    haha niels! zo zie je maar weer dat de rentexhumor universeel is he? Hol 'm in de boks he!

  • 24 Februari 2007 - 21:25

    Jorieke:

    ik wou een langer berichtje plaatsen maar ik wordt opeens gebeld dat ik moet werken!!!!

    duss dan maar alvast een veel plezier nog daaaaaar!!!

    kus

  • 28 Februari 2007 - 13:04

    Rish A.F.C.A:

    Hey Athos,

    wat een leuke verhalen en de fotos. Zo te zien geniet je daar en dat is het belangrijkst he. Succes! PS : ik hou je wel allemaal op de hoogte van AFCA ook onze akties haha ;)

    Enjoy!

  • 01 Maart 2007 - 14:50

    Suus:

    Hejj Niels!
    Ik zie dat je het goed naar je zin hebt daar! Da's nog wat anders da renesse:P Super leuk die fotows enzo!! Veel plezier daar verder!
    xxx Suus

  • 03 Maart 2007 - 13:43

    Jenny En Henk:

    Ha Niels,
    Wat maak jij veel avontuurlijke en leerzame dingen mee, om jaloers op te worden!
    Mooie foto's en je schrijft leuk!
    Veel plezier!

    Henk en Jenny

  • 07 Maart 2007 - 12:48

    Lianne :

    Nielss, hier je oude klasgenootje van het veluws, Lianne Maathuis..misschien nog wel bekend ;)?
    te grappig dat ik jou zo tegenkom, want ik ga op 6 mei voor 4 maanden naar...genadendal samen met Mirte, zag dat jij in Grabouw zit en daar zijn wij straks ook actief. Misschien dat je de andere meiden maartje daniek en mandy ontmoet hebt? Wij nemen hun taken over.
    Ik ga snel even je verhalen lezen en foto's kijken, erg leuk!
    Succes daar, en misschien tot in Mei :)
    Groetjes, Lianne

  • 10 Maart 2007 - 16:46

    Apeldoornse Mannen:

    Heey Niels, alles goed?
    Hier wel, lekker weer hier, 30 graden, zonnetje schijnt. Maarem even een vraag:
    Valt er daar nog wat te neuken?

    Groeten

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

06 November 2007

Dag, dag!

31 Oktober 2007

En dan zit het er allemaal alweer op!

19 Oktober 2007

Celebrate Good Time, Come On 2!!

02 Oktober 2007

Celebrate Good Times, Come On!!

18 September 2007

Afscheid nemen is niet leuk!
Niels

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 71593

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 21 Mei 2010

Oeganda!

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: