Babbelas! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu Babbelas! - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Niels - WaarBenJij.nu

Babbelas!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

14 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Grabouw

Heyyy Peepz,
Hier m'n eerste berichtje vanuit ZA, tot zover kan ik alleen nog maar zeggen dat ik het hier geweldig naar m'n zin heb! Onwijs aardige mensen, mooie natuur, leuke groep, lekker legaal links rijden, lekker weer, lekker eten, mooi huis en ook niet geheel onbelangrijk: fijne plee's! Ja, het voeld nu al als een tweede thuis.
Na vrijdagavond nog gezellig geborreld te hebben in Vaassen, begon zaterdagochtenvroeg, de trip naar richting Cape Town. De vliegreis viel me eigenlijk zwaar mee, we hadden een behoorlijk nieuw vliegtuig incl eigen beeldschermpjes, dus ik heb lekker muziek geluisterd, spelletjes gespeeld en tv gekeken. Eenmaal in CT aangekomen REGENDE het behoorlijk,..hmm dat was niet helemaal de bedoeling. Vanaf het vliegveld werden we opgehaald door Adri, van de University of the Western Cape (UWC)en afgezet in een backpackershostel te CT. De volgende ochtend werden we al vroeg opgehaald, om te gaan shoppen in de Somerset shopping mall, een supergroot luxe winkelcentrum tussen CT en Grabouw. In de Somerset hebben we wat beddengoed en een Afrikaanse simkaart gekocht, het nummer zal ik aan het einde neerkalken. Na het shoppen zijn we doorgereden naar Grabouw, waar ik de komende 8.5 maand zal verblijven. Aangekomen in het appartement, was ik blijverrast! Het ziet er goed uit, alles is aanwezig ( wasmachine, magnetron, oven, etc) en we zitten direct aan de hoofdstraat, boven het SLACHTHUIS ( wat slagerij betekent:D. Erg rlx, want we zitten naast een minimarket en tegenover het internetcafe. Verder hebben we deze dagen vooral doorgebracht op Elgin College, een school iets buiten Grabouw. Daar kregen we in het kader van de introductie steeds hoorcolleges ( zat ik nou echt op te wachten) en eten.
Afgelopen maandag werden we door Adri opgehaald, en kregen we een kleine tour door de krottenwijk van Grabouw, Rooidakke. Dat maakte me toch wel even triest, vond het vreselijk om mensen zo arm te zien, terwijl je zelf in een dure auto zit. Adri vertelde ons dat het daar 's avonds levensgevaarlijk is, en dat mensen elkaar daar al voor 10R ( = 1 euro) vermoorden.
Goed, verder is het hier dus wel helemaal super. Maandagmiddag hebben we een auto gehuurd, een blauwe pimpin Golf 1 haha, ik vind het wel stijl! Het links rijden was in het begin echt vreemd, tis vreemd om eerst rechts te moeten kijken en dan links.
Dan het leukste! gister hier m'n verjaardag nog eens goed gevierd, met een POOLparty! Deze mocht ik geven op het terrein van Elgin College, echt te gaaf. De Arikanen hier, zijn ook echt onwijs vriendelijk en behulpzaam. Ik ga echt van dit land houden geloof ik.
0ohw, ik hoor dat het internetcafe zo gaat sluiten, dus ik sluit snel af, ik hoop de foto's er snel allemaal op te kunnen zetten. Groetjes!!
Hir nog wat gegevens mocht je een kaartje willen sturen of even bellen.

Elzenhof nr. 1
Hoofweg Grabouw
Grabouw
7160

En mijn telefoonnummer is:
+27724190052 (thuis telefoon, met belpiraat 7cent per minuut)
+27727958157 (mobiel nummer)
Smssen kan je beter naar m'n NL sim doen, daar kijk ik alleen af en toe op, maar is goedkoper.
Wat dan weer jammer is, dat ook hier de feestjes een dag later, eindigen met een babbalas ( kater dus:S)

  • 14 Februari 2007 - 15:44

    Marjolein Van Bokhov:

    Goed zo Niels!
    Klinkt alsof je het daar wel gaat redden!

  • 14 Februari 2007 - 15:45

    Lars:

    Ach jongen niet zo zeuren over die kater van je.. Je hebt toch goede plees.

    Degelijk locatie trouwens, zolang je maar uit die krottewijk blijft lijkt het me goed vertoeven daar.

    -Lars'geen vlas(meer)'Vink


  • 14 Februari 2007 - 15:52

    Ellen Nijhof:

    Hey Niels!
    Leuk die verhalen!! Ben heel benieuwd wat je allemaal mee gaat maken ;-)
    Heel veel plezier nog! en ik zal je volgen ;-)

    Groetjes Ellen!

  • 14 Februari 2007 - 16:18

    Bub:

    zo tiezien red jij je prima hou het zo vol jonge gr bub lars jij blijft vlas

  • 14 Februari 2007 - 16:50

    Anouk:

    Heeey GEK!!
    Wat gaaf dat je het leukt hebt, super van dat apartement en de mensen. Doet me goed dat je geniet.Ik ga je verhalen lezen.zie er naar uit.ik ga je bellen.kus Anouk

  • 14 Februari 2007 - 16:54

    Vincent:

    Leuk om te horen dat het daar zo gaaf is...ik ben stikjaloers.
    Hadden ze voor je verjaardagsfeestje daar ook toevallig een stripper gehuurd :P

    have fun mate!

  • 14 Februari 2007 - 17:01

    Fam. Kleine Haar:

    heej niels alles naar je zin???
    gefeliciteerd met je verjaardag


    groetjes

  • 14 Februari 2007 - 17:12

    Gidon:

    Hey Nelis,

    Mooi om de verhalen nu al te horen :) ben benieuwd naar de foto's!

    Gidon.

  • 14 Februari 2007 - 17:33

    Donny:

    He Annus! Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuk man dat je naar je zin hebt. Wel beter dat je app. lekker 'vol'is! Have fun!

    later, donny

  • 14 Februari 2007 - 18:15

    Elselien:

    Hey Niels,
    wow 't klinkt allemaal te gek! zat ik daar maar... geniet ervan en alsnog gefeliciteerd he!

    Liefs elselien

  • 14 Februari 2007 - 19:18

    Stef:

    Heyyyyyyy Nielsie, wat ben je toch ook een mazzelkont. Alles aanwezig en/of direct in de buurt. En hier maar klagen dat je allergisch bent voor huisdieren en daar meteen een kater omhelzen. Ben benieuwd naar de foto's.
    Dikke kus
    papa Stef

  • 14 Februari 2007 - 19:57

    Anny En Jan :

    Hoi Niels Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat leuk dat we zo op de hoogte blijven van je nieuwe ervaringen leuke en minder fijne.

  • 14 Februari 2007 - 21:51

    Sabela:

    Dag Nielsje,

    Super dat je het naar je zin hebt. Ben benieuwd naar je foto's!!

    Veel plezier nog ;-)

  • 14 Februari 2007 - 22:24

    Rob:

    ey titje,
    goed voor elkaar daar man. volgens mij hou je t daar makkelijk 8maanden vol. Veel plezier en kom op met die foto's.


  • 15 Februari 2007 - 07:17

    Joyce Van Kastel:

    Hey,
    Leuk om je eerste nieuws vanuit daar te lezen, ik wens je in ieder geval veel succes en ik blijf je berichten volgen!!

    Dikke kus van Joyce

  • 15 Februari 2007 - 12:23

    Suzanne:

    Oh jij wordt gewoon omringt door luxe!!! Terwijl ik niet eens een toilet en douche heb!!!
    Ben jalours! Ga er lekker van genieten en ik ga je volgen vanuit ghana!

  • 15 Februari 2007 - 13:05

    Johanneke:

    HEUJ!
    Klinkt echt leuk :)
    Ik wens je een fijne tijd in ZA.
    xx Johanneke

  • 15 Februari 2007 - 15:18

    Peter:

    he nielez, ga je de afrikanen pokeren leren? veel plezier...

  • 15 Februari 2007 - 17:13

    Anneloes:

    He Niels,

    Nou zo te horen ga jij het de komende maanden daar wel uithouden! Geniet er absoluut van! Ik blijf je verhalen aandachtig lezen, ben benieuwd!

    Liefs Anneloes

  • 17 Februari 2007 - 10:27

    Johan Boomgaard:

    Super jonge! Geniet ervan

  • 18 Februari 2007 - 16:11

    Opa En Oma:

    We hebben je belevenissen tot nu toe bewonderd op de computer van Appie. We vinden het fijn, dat het je zo goed gaat en dat je het zo mooi vindt.
    Groetjes Opma en Oma.

  • 20 Februari 2007 - 17:49

    Donny:

    he Annus!!

    leuke foto's man! vooral die mooie kleur van je PIMP wagen:P wel een mooi uitzicht... daar ga jij het zeker wel een poosje uithouden;) Have Fun!

    laterz,
    donny

  • 21 Februari 2007 - 20:11

    Rob (A):

    Heey nelez....

    Vette pimp wagen man, hoop dat je het beetje naar je zin hebt daarzo en zo niet dan kom je maar even langs de ruif biertje pakken.... rustig aan doen en spreek.....

    Greetz Rob(A)

  • 22 Februari 2007 - 15:25

    Diane:

    Ha Niels, nou dat klinkt goed!! veel plezier daar, hoop dat je een leuke tijd gaat krijgen..groetjes vanuit Curacao!!

  • 23 Februari 2007 - 12:26

    Gidon:

    Hey Nelis,

    Vette foto's! Ben best een beetje jaloers :P En wat een bruut scheurijzer ;) Wel een goede tip voor mijn volgende verjaardagsfeestje: een poolparty. Ik ga vast graven...

    Veel plzr nog!!

    Gidon.

  • 23 Februari 2007 - 13:49

    Gary:

    Heey Nelis,
    Gaaf wat je allemaal beleeft man, Hou ons op de hoogte, groeten vanuit Apeldoorn!!

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grabouw

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

06 November 2007

Dag, dag!

31 Oktober 2007

En dan zit het er allemaal alweer op!

19 Oktober 2007

Celebrate Good Time, Come On 2!!

02 Oktober 2007

Celebrate Good Times, Come On!!

18 September 2007

Afscheid nemen is niet leuk!
Niels

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 71590

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 21 Mei 2010

Oeganda!

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: