Goed aangekomen!! - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Niels - WaarBenJij.nu Goed aangekomen!! - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Niels - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

05 Januari 2010 | Oeganda, Masaka

Hiii, hier mijn eerste bericht vanuit het lekkere warme, regenachtige maar vooral schitterend mooi groengekleude Uganda. Ik ben nog maar 3 dagen hier maar kan me nu al niet meer voorstellen hoe het is om door de sneeuw te banjeren.

Na een berg drukte en stress tijdens het inpakken was het zaterdag 15.00u aan paps, mams, Donny en Gijs om mij op Schiphol uit te zwaaien. Na wat vertraging kwamen we, ja ‘we’ want ik kwam onderweg al enkele vrijwilligers van andere projecten van Be More tegen, zondagochtend 6.00u goed aan op het Entebbe airport.
De eerste nacht brachten we met alle vrijwilligers door in een backpackers in Entebbe, waarbij we meteen even de gelegenheid hadden om een rondje over de markt en het centrum van Entebbe te lopen en te ervaren hoe het is om gebruik te maken van het openbaar vervoer: de ‘boda boda’ en de ‘matatu’, ofwel een brommer en een minibusje.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: “Uganda is echt verschrikkelijk mooi!” Het is onvoorstelbaar hoe groen dit land is en hoeveel verschillende soorten bomen en planten hier te zien zijn. Daarnaast zijn de mensen hier ontzettend vriendelijk en gastvrijk en heb ik de indruk dat zij het speciaal vinden dat wij ‘blanken’ helemaal naar Uganda komen. Doordat het ook nog niet zo ontzettend toeristisch is vraag ik me hier wel eens af wie hier nou de attractie is maar begrijp me niet verkeerd, alleen maar in positieve zin!

Gisteren werden Hennie, de vrijwilliger waar ik deze maand mee samen woon, en ik opgehaald door Caphas, coordinator van het project Pelido waar ik de komende 3 maanden deel aan zal nemen. Daarnaast woont Caphas met zijn vrouw Idis en hun 3 kinderen naast ons en helpen zij ons met alles hier, en dan bedoel ik ook echt alles! Caphas en Idis regelen dat er eten wordt gemaakt, dat wij aan iedereen worden geintroduceerd, dat wij het goed naar onze zin hebben maar ook dat wij de Oegandese cultuur leren kennen. Caphas is slimme man uit een zeer arm gezin. Een buitenlandse stichting en veel inzet heeft zijn leven drastich veranderd en gaf hem de kans om naar school te gaan en vervolgens te studeren. Op dit moment is hij directeur van een basisschool en heeft hij samen met enkele andere belangrijke mensen PELIDO opgestart, een project waar ik later meer over zal vertellen.

Op dit moment heb ik helaas erg weinig tijd om jullie meer te vertellen, maar dat bericht ik jullie snel. Mochten jullie me willen bellen/smssen dan ben ik bereikbaar op het volgende nummer: +256702924941
Daarnaast kunnen jullie smssen op mijn NL nummer alleen die heb ik niet zo vaak in gebruik. In eerste instantie had ik het plan om een nieuwe telefoon te kopen zodat ik jullie smsjes op mijn NL nr meteen kon ontvangen. Dat is gelukt, alleen ben ik zo slim geweest om mijn oude meteen kwijt te raken, ik heb dan ook nog maar weinig nummers van jullie helaas.

Tot snel, alvast bedankt voor de eerste vele reacties!!


Ps: foto’s komen snel!

  • 05 Januari 2010 - 14:43

    Adis:

    Eeeej Niels,
    Ik ben blij voor je dat het al zover was dat je naar Oeganda mocht gaan, ik weet nog dat je er vorig jaar zoveel over vertelde en dat je er ontzettend veel zin in had.Succes en ik zal je volgen, GENIET ERVAN!

  • 05 Januari 2010 - 14:44

    Jolanda:

    Niiiiiileeeessss, fijn dat je bent aangekomen.. Lekker voor je :P
    X
    PS IK HAAT SNEEUW....

  • 05 Januari 2010 - 14:47

    Donny:

    He Niles!

    Mooi verhaal! Lees dat je het goed naar je zin hebt! Houden zo!

    Have fun;)

    Greetz, donny

  • 05 Januari 2010 - 15:06

    Piet:

    Joow gabber!! Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd naar wat foto's hoe het er uit ziet daar. Succes met alles daar ;)

    Piet

  • 05 Januari 2010 - 16:37

    Jenny En Henk:

    Ha die Niels,
    Heerlijk om te horen dat je veilig aangekomen bent op de plaats van bestemming.
    Ik ben erg onder de indruk van het verhaal over Chapas, hij weet natuurlijk als geen ander wat de bevolking nodig heeft en wat jullie kunnen betekenen!
    Klinkt allemaal heel erg goed. Veel succes, geniet van de mensen en houd je haaks!
    X, Jenny en Henk

  • 05 Januari 2010 - 16:47

    Marlies:

    Wat fijn dat je het daar nu al zo naar je zin hebt! Geniet lekker van het zonnetje en het mooie groen daar dan doe ik dat wel van de kou..
    Groetjes van je kamer;)
    Liefs

  • 05 Januari 2010 - 16:58

    Marion:

    Hoi Niels,

    Goed te lezen dat je goed bent aangekomen in Uganda. Mooi he en ja wat een lieverds.Ga lekker genieten in jullie nieuwe vrijwilligershuis en doe vooral de groeten aan Caphas en Edith en de kinderen.

    Groetjes Marion

  • 05 Januari 2010 - 17:54

    Nick:

    heeee nelis, doe de groeten aan padopoulo die is chefkok in een restaurant in entebbe net voorbij de grote supermarkt, met dat rood/blauwe bord restaurant del gehaktbal.fijne kerel is dat, ken m goed. veel plezier nog ouwe! hooouuuujjjjjjjuuuuuuuuuuuhhhh groeten uit bunninge

  • 05 Januari 2010 - 20:41

    Lotte:

    Hey Niels! Fijn dat je goed bent aangekomen, en dat nog wel terwijl ik je ben vergeten een goeie reis te wensen ;) Klinkt nu al leuk daar maar het wordt vast nog veel leuker. Ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's natuurlijk.

    Xx

  • 05 Januari 2010 - 20:48

    Anouk:

    Gaaaaaaf! Ben nu al benieuwd naar je andere verhalen! Genieten daar!!

    Liefs Noekie

  • 05 Januari 2010 - 20:50

    Wim De Waal:

    Hoi Niels, Wat leuk dat wij ook weer mogen meegenieten met wat jij allemaal beleeft. Heel fijn. Prachtig hoe je daar ontvangen en opgevangen bent. Ik ben erg benieuwd wat je de komende tijd beleeft. Heel veel succes en geniet er ook van. Tot de volgende keer. Groet van Nel en Wim de Waal.

  • 06 Januari 2010 - 01:19

    Lars:

    He lekker ding, toch weer prettig zo in Afrika. Introduceer zoals goede oude tijden de 'Op de Toafel'....'schiet mij maar doood'...al kan die laatste beetje te letterlijk overkomen.
    Veel plezier ouwe,

    Lars

  • 06 Januari 2010 - 10:56

    Simon:

    Klinkt goed man! Heb je ook al kennis gemaakt met de lokale CDW? ben erg benieuwd;)yess

  • 06 Januari 2010 - 12:42

    Heleen En Kelly:

    Hi Niels,
    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen. Veel plezier en geniet ervan!
    Xx

  • 06 Januari 2010 - 14:03

    Favo:

    Mijn nieuwschierigheid naar het land is volledig gewekt.... foto's foto's!!!! Volg je op de voet (lichtgroen van jaloezie ;) ) XE

  • 06 Januari 2010 - 14:22

    Chantal Rovers:

    Haha wie is er nu slordig.. Je telefoon al kwijt! Klinkt allemaal goed Niels! Meneer leeft daar weer als een prinsje..

    Groetjes

    Chantal
Niels

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 71591

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 21 Mei 2010

Oeganda!

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: