AJAX KAMPIOEN, aldus de wijze!! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Niels - WaarBenJij.nu AJAX KAMPIOEN, aldus de wijze!! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Niels - WaarBenJij.nu

AJAX KAMPIOEN, aldus de wijze!!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 April 2010 | Zimbabwe, Victoria Falls

Kort verslag vanuit Victoria Falls!

In Chitimba Beach heb ik een bezoek gebracht aan de waarzegger....te mooi! Een of andere gast, verkleed als een Guru met wijze raad! Elke keer als ik hem eeen vraag stelde moest hij eerst heeeel hard nadenken, schreeuwde hij wat en kwam er wat uit! Maar, hij had iig wel goed nieuws!
Luister en huiver...ik ga trouwen, krijg 4 kinderen ( 2 jongen, 2 meiden), tot het einde van mijn reis zal mij niets meer overkomen ( das mooi, dus ook niets kwijtraken), thuis is alles in orde en staat mij een baan bij de bank te wachten en misschien nog wel meest belangrijk.....op de vraag of AJAX kampioen gaat worden antwoorde hij:
"Tja, dat hangt er van af hoe de spelers spelen....maar de kans is groot en ik ga ze steunen...als je begrijpt wat ik bedoel" ( met magie dus;)) Mijn dag kan niet meer stuk!


Na mijn tijd in Chitimba Beach (Malawi) is het tijd voor wat meer ontspanning in het zuiden, Kande Beach! Onderweg een korte shop-stop op de markt, want...vanavond is het verkleedparty, jaja....net carnaval! We trekken loodjes en krijgen de opdracht om 'gekke' kleren voor elkaar te kopen. Das nog best lastig...want we krijgen maar 20 minuten en ik moet wat voor een van de Zwitserse meiden kopen, Sandra. 20 minuten lijkt veel, maar dat ben je al bijna kwijt aan alleen afdingen...en buiten dat, probeert iedereen je van allerlei lelijks aan te smeren. Mijn strategie is om tegen 1 van de verkopers te zeggen dat ik 2 dollar heb...en daarvoor een hoofddeksel, een jurk/broek en een trui/shirtje moet hebben. Binnen 5 min ben ik klaar: de jurk en het shirtje vallen nog mee ( al zijn ze gek gekleurd), maar met het hoofddeksel span ik de kroon....het blijkt nl een pamper te zijn! Ik snapte al niet waarom er 3 gaten in zaten! Maar goed, die avond delen we de kleren voor het eten aan elkaar uit...waarna iedereen zich omkleedt! Het resultaat is hilarisch! Vooral de mannen, hebben het zwaar te voorduren...ik denk dat in dit geval de foto's meer zeggen dan een 1000 woorden! Na de vekleedparty eten we lokaal onder het genot van een cocktail! Als later iedereen een beetje inkakt besluit ik een spelletje in de groep te gooien...de oude vertrouwde Nederlandse stoelendans! Tot mijn verbazing was iedereen er nog voor in ook...Hahah te brilliant, om een stelletje 40-gers om een paar stoelen te zien dansen! Zelf offerde ik me maar op ( lees: sneakte er tussen uit) om DJ te zijn! Uiteindelijk een mooi avondje gehad...!

De dagen ernaar beschrijf ik in een vogelvlucht...aangezien mijn internettijd er bijna op zit:

- Verder op Kande Beach veel gevolleybalt en wat gesnorkeld!
- De volgende dag op naar Luwawa Forest, nog steeds in Malawi...daar wezen mountainbiken.
- Na Malawi door naar Zambia, waar we twee dagen verblijven in South Lwangwa Forest NP. Hier slapen we op een niet-omheinde camping aan een rivier vol nijlpaarden en doen we een nightdrive! Best vet, want we zien een luipaard van heel dichtbij!Verder doen we een village-tour en krijgen we info over de Zambiaanse cultuur, tot mijn verassing echt boeiend! Sowieso vind ik de Zambianen echt relaxte mensen! In tegenstelling tot de mensen die ik in Malawi steeds tegenkwam stalken ze je niet en zijn ze een stuk vriendelijker. Kan liggen aan de plaatsen liggen waar ik ben geweest, maar toch...het is best een verschil!
- Na South Lwangwa Forest op naar Chipata en Lusaka voor een stop-over...wat eigenlijk inhoud; de hele dag in de truck zitten en geen activiteiten. Het uitzicht is en blijft wel schitterend!
- Na Lusaka door naar Victoria Falls (Zimbabwe), de grootste watervallen van de wereld (naar men zegt). Hier blijven we helaas maar 1 nacht en dan door naar Botswana!

Goed,

dat was mijn update! Thanks voor al jullie reacties! Hoop dat iemand even de uitslagen van Ajax - Feyenoord naar m'n NL zou willen smssen, zou top zijn! Groetjes!!





  • 23 April 2010 - 16:54

    Hiltje:

    ey waar zijn de foto's van verkleedpartij dan??? Ben nu echt benieuwd naar je pamper+jurk-outfit ;)En vet dat je in Luwawa Forest gemountainbiked hebt, kun je me straks tenminste nog een beetje bijhouden haha. Veel plezier daar nog! En wanneer kom je nou ook weer precies terug? xx

  • 23 April 2010 - 16:55

    Hil:

    Oh wacht toch foto's. Ik ben te snel :D

  • 23 April 2010 - 21:41

    Lotte:

    Staat je goed Niels ;) Haha!

  • 24 April 2010 - 15:14

    Diane:

    Hoi Niels,

    Ik vind het leuk om je verhalen te lezen! Je bent ondertussen al in veel Afrikaanse landen geweest. Veel plezier met je avonturen!
    x Diane

  • 24 April 2010 - 20:09

    Wim:

    Nog één nachtje slapen en je hoort ongetwijfeld de uitslag van Ajax tegen Feyenoord. Maar weet dat het dan nog niet is afgelopen. Overigens heb ik voor de blindenbibliotheek een paar jaar geleden een boek ingesproken over belevenissen in de landen waar jij nu bent. Geniet verder. Wij genieten van je verhalen.
    Hou je goed!

  • 25 April 2010 - 08:47

    Stef:

    Nou lekker zeg, de hele dag iemand anders geld voorbij zien komen op zo'n duffe bank, terwijl je ook mensen een leuke dag/avond kunt bezorgen. Inderdaad verdien je dan minder, maar dan zoek je toch een vrouw met een goed inkomen.

    Tot het volgende verslag, wellicht uit Johanesburg?
    Dikke kus, pap

  • 04 Mei 2010 - 17:07

    Martin Jol:

    Hoi Niels,

    Ik kan je melden dat zowel Ajax 1 als Ajax 2 beiden geen kampioen geworden zijn.....
Niels

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 71573

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 21 Mei 2010

Oeganda!

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid-Afrika

Landen bezocht: